محل تبلیغات شما

راهنمای خرید و تعویض فیلتر سپراتور کمپرسور های هوا
کمپرسورهای هوا یکی از ابزارهایی هستند که هوای فشرده مورد نیاز چکش های بادی و سایر ابزار بادی را تامین می کند. از آنجا که ابزار بادی به نسبت ابزار برقی در محیط های معدنی و مرطوب ایمن تر هستند کمپرسورهای بادی بسیار اهمیت دارند.یکی از قطعات مصرفی کمپرسورهای باد فیلتر سپراتور است. فیلتر سپراتور پس از  1000 تا 6000 ساعت کاری باید تعویض شود و تقریبا قطعه گرونی محسوب می شود به همین دلیل انتخاب یک گزینه دقیق و اصولی اهمیت زیادی دارد.
در همین رابطه یک مقاله آموزشی در زمینه خرید و تعویض فیلتر سپراتور کمپرسور هوا  انتخاب کرده ایم.
 


فهرست سوالات مقاله:

فیلتر سپراتور کمپرسورها
فیلتر سپراتور کمپرسور چیست؟
فیلتر سپراتور کمپرسور چگونه عمل می کند؟
انواع فیلتر سپراتور کمپرسور کدام است؟
فیلتر سپراتور خارجی بخرم یا فیلتر سپراتور داخلی؟
در زمان خرید فیلتر سپراتور دانستن چه پارامتر و مشخصاتی از فیلتر اهمیت دارد؟
روش تعویض فیلتر سپراتور اینترنال یا فیلتر المنتی؟
روش تعویض فیلتر سپراتور اکسترنال یا کارتریجی؟
آیا انتخاب فیلتر سپراتور غیر استاندارد در انفجار و آتش سوزی کمپرسور موثر است؟



فیلتر سپراتور کمپرسورها 
در این مقاله سعی داریم به سوالات مهمی در رابطه با فیلتر سپراتور ها پاسخ دهیم . این  موارد پاسخ هایی است که ما بر اساس تجربه و تحقیق به آن رسیده ایم.متشکر خواهیم بود اگر شما هم در بخش نظرات تجربه و دانش خودرا در این زمینه با ما در میان بگذارید تا خوانندگان بیشتری بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.

فیلتر سپراتو کمپرسور چیست؟
فیلتر سپراتور (separaor) به معنای جداکننده می باشد و به منظور تفکیک هوا و روغن از یکدیگر پس از فشرده شدن هوا در کمپرسور به کار می رود.فیلتر سپراتور یکی از قطعات مصرفی کمپرسور های هوای فشرده روغنی (Oil injected) است. (کمپرسور هوای فشرده ، نیروی پنوماتیک یا نیوماتیک را در اختیار 
ما قرار می دهد(pneumatic) که علاوه بر قدرت بالایی که دارند برای کار در محیط دور از دسترس به برق مناسب تر و برای کار در محیط های مرطوب ایمن تر از نیروی برق است)
پاسخ به این سوال که چرا به وجود روغن در زمان فشرده سازی نیاز داریم در فهم عملکرد فیلتر سپراتور به ما کمک می کند. در داخل محفظه هواساز کمپرسورهای تولید هوای فشرده روغنی از نوع پیچشی (اسکرو) دو روتور مطابق شکلی که در زیر آمده قرار دارد.یکی از روتور ها که متصل به شفت موتور است را روتور نر و دیگری روتور ماده می نامیم روتور های نر و ماده با به حرکت در آمدن موتور کمپرسور در هم تنیده می شوند. فاصله (gap) بین این دو روتور در هر پیچی به هم نزدیک تر می شود.زمانی که ذرات هو در بین این فاصله قرار می گیرد با گردش روتور نر و ماده، ذرات به هم نزدیک تر می شوند و هوا فشرده تر می شود.(به نحوه در هم تنیدگی روتور ها دقت کنید.)
 

فشرده سازی هوا به شدت گرمازاست اما هوا به خودی خود عایق مناسبی برای انتقال حرارت نیست و نیاز به وجود سیال دیگری داریم که حرارت را انتقال بدهد.از طرفی فقط شفت روتور نر به موتور متصل است و برای انتقال قدرت بین دو روتور نیاز به سیالی است که فضای بین دو روتور را پر کند. از طرفی این سیال باید تحمل دماهای بالاتر را داشته باشد و به سرعت تبخیر نشود. بنابر این ناگزیر به پاشش روغن کمپرسور در مخزن هواساز کمپرسور هستیم واما هوای خروجی از واحد هواساز کمپرسور ، باید عاری از روغن باشد. از همین رو هوای فشرده که با روغن آمیخته شده است را از فیلتر سپراتور عبور می دهیم و روغن کمپرسور را از آن جدا می کنیم.

فیلتر سپراتور کمپرسور چگونه عمل می کند؟
ادامه مطلب


لیست خرید انواع فیلتر سپراتور کمپرسور

آموزش کار با کتراک تخریب کننده بدون صدا و انفجار

کوبلینگ شلنگ رزوه داخل 3/4 اینچ فشار قوی

راهنمای نصب و خرید بالابر ساختمانی حمل مصالح تک فاز و سه فاز

سپراتور ,فیلتر ,کمپرسور ,روتور ,فشرده ,هوا ,فیلتر سپراتور ,سپراتور کمپرسور ,تعویض فیلتر ,هوای فشرده ,دو روتور ,تعویض فیلتر سپراتور ,فیلتر سپراتور کمپرسور ,هوای فشرده روغنی ,کمپرسور چیست؟فیلتر سپراتور

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کانون فرهنگی سیدالساجدین صلح آباد بوشهر